donderdag 27 juni 2013

Overstappen bij glasvezel internet

Ziggo heeft de aanval geopend op Reggefiber. Zij vinden dat het bedrijf misleidende reclame maakt om glasvezel internet te promoten.
Reggefiber geeft aan dat het bestaande internet netwerk niet voor de toekomst geschikt is, maar dat glasvezel dat wel is. Ik ben geen voor of tegenstander van glasvezel, maar ik vraag mij af wat Reggefiber verstaat onder “de toekomst”.

Het feit dat een bestaande glasvezel klant niet kan overstappen naar een andere glasvezel aanbieder omdat het “technisch” niet kan, klinkt naar mijn idee niet echt dat je klaar bent voor de toekomst.
De consument moet op dit moment zijn of haar huidige glasvezel verbinding beƫindigen en wanneer het signaal volledig weg is, kan er pas een nieuwe aanvraag worden gedaan. De levertijd is ongeveer 4 tot 6 weken en wie kan in de toekomst nou 6 weken zonder internet zitten?
Kortom, overstappen van een glasvezel abonnement naar een andere glasvezel provider is niet te doen.

Hoe zit het dan als je overstapt van ADSL/kabel naar glas? In 2010 hadden de grootste providers afgesproken dat er een vlekkeloze overstap moest zijn als de consument over zou stappen. Ook hier valt glasvezel buiten de boot, overstapservice is alleen voor ADSL en kabel klanten, niet voor glas.


Klaar voor de toekomst? Ik vraag het me af..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten